Saturday 25 January 2014

Maharaja Lawak Mega: SYJ tersingkir pada minggu ke-11


JITRA: ‘Silent comedy’ punca SYJ tersingkir minggu ke sebelas Maharaja Lawak Mega yang berlangsung di Dewan Wawasan Jitra, Kedah semalam.

Ahli kumpulan SYJ, Syuk berkata bahawa beliau bersama dua lagi ahli kumpulan Jihan dan Yasin telah melakukan pelbagai persediaan untuk menghadapi pertandingan separuh akhir Maharaja Lawak Mega namun mereka menghadapi masalah di saat terakhir.

"Sebenarnya kami sudah menggunakan audio tetapi semasa rehearsal kali pertama, ia seperti tidak sesuai. Kami cuba 'Silent Comedy' itu dalam dua tiga kali dan akhir sekali, kami terpaksa 'lock' cerita itu walaupun kami tidak beberapa yakin. Ketika itu sudah 5 hingga 6 pagi jadi kami terpaksa teruskan. 'Silent comedy' itu memang puncanya sebenarnya," kata beliau.

Malah bagi kumpulan Sepahtu yang sebelum ini dilihat sentiasa berada di tangga teratas carta, semalam mereka berada di tangga terbawah apabila terpaksa melalui saat penyingkiran.

"Ini sudah lumrah dalam pertandingan. Semua mahu menang, siapa yang mahu kalah? Manchester United kalau main 18 perlawanan, belum tentu 18 perlawanan mereka akan menang. Saya percaya semua peserta Maharaja Lawak sudah lakukan yang terbaik," kata Jepp daripada kumpulan Sepahtu.

Juri tetap Nora Danish pula berkata, cabaran ‘Silent Comedy’ adalah satu cabaran yang paling mencabar dalam melakukan watak dan pada masa yang sama membuat orang ramai ketawa bukanlah sesuatu yang mudah.

"Kita memang sudah tahu bahawa mereka berbakat besar dalam industri. Penyingkiran mereka sesuatu yang sangat sukar tetapi sekarang sudah minggu ke sebelas dan kalau bukan mereka (SYJ), kumpulan lain yang akan disingkirkan," kata Nora.

Astro Awani 

No comments:

Post a Comment