Thursday 12 December 2013

Pemilik restoran nyaris maut ditembak lelaki

SAC Mazlan Kesah - Gambar Fail


BUTTERWORTH: Seorang pemilik restoran nyaris maut setelah ditembak beberapa das oleh dua lelaki yang menaiki sebuah motosikal di Taman Inderawasih, di sini malam tadi.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Pulau Pinang, SAC Mazlan Kesah berkata dalam kejadian pukul 8.50 malam itu mangsa yang berusia 52 tahun, baru pulang dari restorannya yang terletak kira-kira 500 meter dari tempat kejadian.

"Ketika kejadian, mangsa yang sedang memandu kereta jenis Honda CRV ingin membelok masuk ke simpang rumahnya sebelum didatangi dua lelaki bermotosikal yang bertindak melepaskan beberapa das tembakan ke arahnya.

"Tembakan itu tidak mengenai mangsa kerana beliau sempat memecut keretanya untuk berpatah semula ke restorannya, sebelum menghubungi polis," katanya kepada pemberita ketika melawat tempat kejadian, lewat malam tadi.

Mazlah berkata penunggang dan pembonceng motosikal yang berusia antara 20 hingga 30 tahun itu, bertindak melarikan diri sebaik melepaskan tembakan.

"Mangsa tidak sempat melihat wajah dua lelaki terbabit kerana kejadian itu berlaku dengan pantas " katanya.

Mazlan berkata hasil pemeriksaan, polis menemui tiga kesan tembakan di pintu sebelah kiri penumpang hadapan kereta terbabit dan turut menjumpai kelongsong peluru jenis 9mm Luger.

"Siasatan awal mendapati, suspek menggunakan pistol semi automatik dan setakat ini, motif kejadian masih disiasat.

"Rumah mangsa ada dilengkapi kamera litar tertutup (CCTV) namun kedudukannya tidak menghala ke tempat kejadian," katanya.

Beliau berkata kes disiasat di bawah Seksyen 307 Kanun Keseksaan dan orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai kejadian itu diminta menghubungi balai polis berhampiran.


BERNAMA 

No comments:

Post a Comment