Thursday 31 October 2013

Dendam lama punca peniaga emas ditembak

KOTA BHARU:  Siasatan awal pihak polis mendapati punca peniaga emas ditembak di Kampung Sering, Kota Bharu Pada Selasa adalah disebabkan dendam lama.

Menurut Ketua Polis Daerah Kota Bharu, Asisten Komisioner Polis, ACP Azham Othman, mangsa yang kini masih di rawat di hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM), Kubang Kerian, berada dalam keadaan stabil.

Mangsa Lokman Zakaria, 49 tahun mengalami kecederaan di bahagian bahu kiri dan peluru masih lagi berada di bahu kiri mangsa.

“Terdapat perbalahan lama mangsa dan ini mungkin menjadi satu dendam disimpan oleh pihak musuh dan sebab itu beliau dicari dan diambil tindakan untuk membunuh beliau,” kata Azham.

Beliau berkata demikian selepas melawat mangsa di HUSM Kubang Kerian.

Katanya pihak polis masih mengesan penjenayah berkenaan dan tidak menolak kemungkinan mangsa mengenali penjenayah berkenaan.

Dalam kejadian lewat petang Selasa lalu,  seorang peniaga emas nyaris maut apabila ditembak lima das dalam satu kejadian tembakan.

Mangsa yang ketika itu sedang memandu menaiki kereta bernasib baik kerana hanya dua peluru mengenainya manakala tiga das tembakan lagi tersasar.

Dua penjenayah terbabit yang memakai topi keledar berpenutup muka penuh berjaya melarikan diri dengan motosikal jenis berwarna hitam.

- ASTRO Awani

No comments:

Post a Comment