Saturday 8 April 2017

AirAsia naik taraf jalur lebar - Airbus A320 dan A330

Benyamin (kiri) bersama Leo Mondale pada majlis perjanjian.

AIRASIA, melalui anak syarikat Rokki Sdn Bhd menandatangani memorandum persefahaman (MoU) dengan Inmarsat untuk GX Aviation, penyelesaian sambungan jalur lebar dalam penerbangan.

Perjanjian meliputi Kumpulan Air Asia Airbus A320 dan A330 AirAsia armada tertakluk kepada kontrak akhir dan pemasangan dijangka bermula tahun ini dan boleh digunakan tahun depan.

Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan AirAsia, Tony Fernandes berkata, pelanggan kini boleh menggunakan jalur lebar yang cepat ke mana sahaja mereka berada sama ada di darat atau di udara.

“Keupayaan GX Aviation yang terkemuka di pasaran memberi sambungan dalam penerbangan yang membolehkan berhubung di antara darat dan atas kapal.

“Penumpang dapat menikmati sambungan tambahan pantas internet serta filem percuma, muzik, artikel dan permainan pada platform Rokki IFEC kami di samping boleh membeli-belah untuk makanan serta barangan bebas cukai dari keselesaan tempat duduk mereka sendiri,” katanya.

Sementara itu, Presiden Inmarsat Aviation, Leo Mondale berkata, GX Aviation adalah era baru yang belum pernah berlaku untuk jalur lebar dalam penerbangan kepada penumpang.

“Kami gembira apabila syarikat penerbangan tambang murah ini memilih GX Aviation untuk penerbangan mereka,” katanya.

- 6 April 2017

No comments:

Post a Comment