Tuesday 19 May 2015

Wartawan maut digilis komuter

Keadaan mayat mangsa. 

KUALA LUMPUR - Seorang wartawan Tamil Malar maut selepas dirempuh sebuah komuter dari arah Batu Caves di stesen komuter Batu Kentomen, di sini, hari ini. 

Dalam kejadian kira-kira pukul 10.35 pagi, mangsa, K. Anamalay, 67, mati di tempat kejadian dan hasil pemeriksaan mendapati keadaan tubuh mangsa terputus dua di atas rel.

Ketua Polis Daerah Sentul Asisten Komisioner R. Munusamy berkata, berdasarkan maklumat saksi, mangsa dipercayai lompat secara mengejut ke atas rel, kurang 15 meter sebelum komuter berkenaan tiba di platform bagi mengambil penumpang.

"Pemandu komuter dikatakan telah bunyikan hon yang panjang, tetapi lelaki itu tidak berganjak. Selepas komuter diberhentikan, didapati lelaki berkenaan telah mati terputus dua," katanya dalam kenyataan di sini.

Munusamy berkata, mangsa ketika ditemui berpakaian lengkap. 

"Si mati adalah seorang wartawan Tamil Malar berpejabat di Jalan Ipoh KL dan tinggal menyewa bilik seorang diri di rumah berhampiran stesen komuter tersebut, manakala keluarganya berada di Sungai Petani," katanya. 

Munusamy berkata mayat mangsa dibawa ke Hospital Selayang untuk bedah siasat dan kes diklasifikasi sebagai mati mengejut.

- Sumber: Sinar Harian 

No comments:

Post a Comment