Friday 19 September 2014

'Lepaskan penyamun tersepit...'

Kepala Batas: Kerana simpati, seorang pemandu van kilang berhenti dan menghulurkan bantuan kepada empat lelaki selepas kereta Perodua Kelisa dinaiki mereka terbabas ke dalam parit di Lahar Minyak, semalam.

Dalam kejadian jam 8.30 pagi itu, pemandu van berusia 38 tahun itu membenarkan empat lelaki berkenaan bertenang dan berehat di dalam kenderaannya tanpa mengesyaki mereka adalah sekumpulan penyamun yang dalam proses melarikan diri selepas menyamun seorang wanita di Bandar Putra, Bertam, kira-kira sejam sebelum itu.

Kesempatan itu digunakan empat suspek berkenaan untuk memecut van berkenaan dan melarikan diri dari tempat kejadian sehingga menyebabkan pemandu van terbabit terkejut dan kebingungan.

Ketua Polis Daerah Seberang Perai Utara Asisten Komisioner Abdul Rahman Ibrahim berkata, terdahulu kumpulan suspek itu menyamun seorang wanita dan melarikan beg pakaian mengandungi sejumlah wang tunai dan barangan peribadi milik mangsa dalam kejadian di Bandar Putra, Bertam pada jam 7.30 pagi.
KERETA dinaiki empat penjenayah terbabas ke dalam parit ketika melarikan diri, semalam.


“Suspek yang memandu kereta berhenti di hadapan rumah mangsa sebelum menyamun wanita berkenaan yang ketika itu berada di garaj kediamannya. Mangsa turut ditendang dan ditolak oleh suspek menyebabkan dia terjatuh.

-- Sumber: Harian Metro

No comments:

Post a Comment