Sunday 10 August 2014

Khalid Ibrahim akan jumpa Majlis Penasihat Raja-Raja Isnin

Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim

KUALA LUMPUR: Majlis Penasihat Raja-Raja dijadualkan akan bermesyuarat esok (Isnin) bagi membincangkan kedudukan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar Selangor.

Dalam satu kenyataan pada Ahad, Abdul Khalid berkata beliau akan tetap meneruskan tugas sebagai Menteri Besar serta dinasihatkan supaya tidak membuat apa-apa kenyataan sehingga mesyuarat tersebut selesai.

"Saya juga telah dinasihatkan oleh peguam supaya tidak membuat apa-apa kenyataan agar tidak menganggu proses undang-undang yang mungkin akan diambil pada masa akan datang," jelasnya.

Dalam pada itu, Abdul Khalid turut mengulangi kenyataannya semalam yang menerima keputusan Parti Keadilan Rakyat (PKR) mesikpun katanya tindakan itu salah dan tidak menurut undang-undang serta bertentangan dengan perlembagaan parti.

Abdul Khalid, pada Sabtu telah dipecat dari PKR sebagai ahli seumur hidup berkuatkuasa serta merta.

Pengerusi Lembaga Disiplin PKR, Datuk Dr Tan Kee Kwong berkata, keputusan itu telah dibuat pada Mesyuarat Pimpinan Pusat (MPP) selepas meneliti dan mengadakan siasatan berkenaan kes disiplin dan tatatertib terhadap Abdul Khalid.

- ASTRO awani 

No comments:

Post a Comment