Saturday 12 April 2014

Tiada maklumat mengenai panggilan telefon pada hari kejadian - Hishammuddin


Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein selepas menghadiri program Doa Untuk MH370 anjuran UMNO Parlimen Sembrong di Kluang. --AstroAWANI



KLUANG: Pemangku menteri pengangkutan, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein tidak mempunyai maklumat mengenai panggilan yang dilaporkan oleh akhbar News Straits Times, yang dikatakan dibuat daripada dalam pesawat MH370 pada hari kehilangan pesawat malang terbabit 8 Mac lalu.

Jelas beliau, adalah mustahil pihaknya tidak menerima sebarang laporan mengenai perkara terbabit sebelum ini.

Akhbar News Straits Times dalam laporan eksklusifnya hari ini mendakwa terdapat panggilan telah dibuat daripada telefon bimbit milik pembantu juruterbang Fariq Abdul Hamid ketika pesawat terbabit terbang serendah 5000 kaki di ruang udara Pulau Pinang pada hari kejadian.

Akhbar terbabit yang merujuk kepada sumber yang enggan dikenali memberitahu, panggilan terbabit bagaimanapun terputus sebelum sambungan berjaya dilakukan.

Beliau dalam pada itu meminta mana-mana pihak agar tidak mengambil kesempatan melaporkan perkara yang tidak mempunyai asas yang kukuh kerana selain boleh menjejaskan siasatan, ia juga boleh mengguris perasaan ahli keluarga penumpang dan anak kapal MH370.

Hishammuddin berkata demikian selepas menghadiri program Doa Untuk MH370 anjuran UMNO Parlimen Sembrong di Masjid Nurul Iman, Taman Seri Lambak, Kluang, Johor.

Seramai kira-kira 500 jemaah hadir untuk melakukan sembahyang hajat dan mendoakan keselamatan penumpang dan anak kapal MH370 yang masih belum ditemui.

Astro Awani 

No comments:

Post a Comment