Friday 27 September 2013

Empat beranak maut nahas di Jalan Kajang- Banting

KUALA LUMPUR:  Empat beranak terbunuh selepas kereta Perodua Kancil yang dinaiki dirempuh sebuah lori dalam kejadian di Km 8 Jalan Kajang-Banting dekat sini hari ini, 26 September 2013.

Dalam kejadian 11.54 pagi itu, Rohaya Md Rabi, 35, dan tiga anaknya - Nur Nabila Al Huda Muhammad Tauffid, 9; Nur Nabila Al Hanan, 7; dan Muhammad Nabil Lutfi Al Hadif, setahun, maut di tempat kejadian.

Ketua Polis Daerah Kajang ACP Abdul Rashid Abdul Wahab berkata seorang lagi anak Rohaya, Muhammad Nabil Luffan Al Hadi, 3, cedera parah dan kini dirawat di Hospital Kajang dengan keadaannya dilapor kritikal.

Abdul Rashid berkata kejadian berlaku ketika Rohaya, guru agama di Sekolah Kebangsaan Bandar Baru Bangi, dalam perjalanan ke sekolah itu.

Tiba di tempat kejadian, kereta mangsa dirempuh sebuah lori tiga tan dari arah bertentangan dan selepas merempuh Perodua Kancil berkenaan lori itu dilanggar oleh sebuah van dari arah belakang, namun kedua-dua pemandu kenderaan terbabit selamat, katanya.

Sementara itu, Ketua Operasi dari Balai Bomba dan Penyelamat Bandar Baru Bangi Abdullah Ramli berkata pihaknya mengambil masa 20 minit untuk mengeluarkan semua mangsa daripada kereta yang remuk teruk tersebut.

"Apabila kami sampai, empat mangsa sudah meninggal dunia manakala seorang masih hidup dan dikejarkan ke hospital berdekatan," katanya.

Adik Rohaya, Abdullah Md Rabi, 28, ketika ditemui di bilik mayat Hospital Serdang, berkata arwah kakaknya adalah guru sesi petang di sekolah itu manakala abang iparnya pula guru sesi pagi di sekolah sama.

Mereka mempunyai enam anak, dua daripadanya bersekolah sesi pagi dan akan mengikut abang ipar manakala dua lagi bersekolah petang dan ke sekolah bersama arwah kakak, katanya.

Menurut Abdullah, arwah turut membawa dua lagi anaknya ke sekolah itu untuk dibawa pulang oleh suami apabila sesi pagi berakhir.

"Saya berjumpa dengan arwah semalam di rumahnya di Taman Impian Putra, Kajang. Arwah kakak sangat ceria apabila bersembang," katanya.

Menurut Abdullah arwah kakaknya juga seorang pemandu yang berhati-hati ketika di jalan raya.

Sementara itu rakan sekerja Rohaya, Siti Azurani Md Tin memberitahu Bernama Allahyarham seorang yang peramah, mesra dan baik hati.


- BERNAMA

No comments:

Post a Comment