Friday 13 November 2015

John Goodman dedah rahsia berat badan turun 45kg


PERUBAHAN MENDADAK: (Kiri) Goodman ketika kemunculannya pada tahun 2014, (kanan) wajah terbaru Goodman.

Pelakon terkenal John Goodman mengejutkan ramai pihak apabila muncul dengan susuk tubuh lebih bergaya dari biasa di tayangan perdana filem terbarunya di kota raya London, baru-baru ini.

Pelakon yang berusia 63 tahun mendedahkan rahsia dapat mengurangkan berat badan hampir 45 kilogram.

"Ia memerlukan kreativiti terutamanya di meja makan dalam memikirkan apa yang akan anda makan kemudian. Saya lakukan ini kerana mahukan kehidupan yang lebih baik,” kata Goodman kepada majalah antarabangsa, People.

Berat badan pemenang anugerah Golden Globe itu pernah mencecah 181 kilogram pada tahun 2011.

Perubahan besar Goodman bermula apabila beliau membuat keputusan berhenti mengambil minuman beralkohol pada tahun 2007.

Kemudian, pelakon yang terkenal dengan siri TV komedi terkenal Roseanne ini diperkenalkan dengan makanan diet gaya Mediterranean oleh guru kecergasannya termasuk hidangan seperti ikan, kacang, minyak zaitun, sayur-sayuran dan buah-buahan.

Antara lain, Goodman juga melakukan senaman enam hari seminggu, mengambil 10,000 hingga 12,000 langkah sehari, berbasikal dan berlari.

Goodman ditemui di Festival Filem BFI di London Oktober lalu dalam mempromosikan filem terbarunya berjudul Trumbo.

Beliau memainkan watak sebagai penerbit Hollywood, Frank King dalam filem tersebut yang berkisarkan mengenai penulis lakon layar Dalton Trumbo yang disenarai hitam dan dipenjarakan sekitar tahun 1940-an kerana kepercayaan komunisnya.

Filem ini turut dibintangi oleh Helen Mirren, Elle Fanning dan Louis CK danbakal ditayangkan pada 25 November ini di Amerika Syarikat. 

- Sumber: Astro Awani 

No comments:

Post a Comment