Friday 18 September 2015

Lelaki China boleh miliki iPhone 6s dengan menderma sperma

Terdapat bank sperma yang terus menawarkan iPhone 6s sebagai ganjaran kepada penderma sperma yang terpilih. - Gambar hiasan

SHANGHAI: Warga China khususnya lelaki memberi reaksi yang bercampur apabila beberapa bank sperma di republik itu menawarkan wang sejumlah 6,000 yuan (RM3,897) iaitu setara dengan harga iPhone 6s sebagai tukaran mendapatkan sperma sihat.

Lebih mengejutkan, ada pula bank sperma yang terus menawarkan iPhone 6s sebagai ganjaran kepada penderma sperma yang terpilih, lapor agensi media tempatan Shanghaiist.

Salah sebuah hospital yang membuka tawaran itu adalah Hospital Ruijin, namun lelaki yang berkeinginan untuk menderma sperma perlu lulus beberapa syarat khas.

Calon penderma sperma perlu memiliki ukuran ketinggian 165cm, kelayakan akademik sekurang-kurangnya sarjana muda, pemegang kad pengenalan China dan tidak mewarisi sebarang penyakit keturunan atau genetik.

Jika penderma yang terpilih mahu menderma lagi, perlu ada waktu senggang antara hari pengambilan sperma iaitu tempoh 48 jam.

Selain itu, calon perlu melalui prosedur pemeriksaan kesihatan menyeluruh termasuk ujian kromosom bagi mengetahui status kesuburan sperma.

Sekiranya lulus ujian, calon penderma hanya perlu memberikan sampel sperma untuk dibekukan. Sebagai balasan , penderma akan dibayar sebanyak 6,000 yuan bagi setiap 17 mililiter.

- Sumber: Agensi

No comments:

Post a Comment