Friday 25 September 2015

Gandingan Keith Foo-Risteena Munim tarikan Girlfriend Kontrak


PELAKON, Keith Foo (kanan) dan Risteena Munim.

KUALA LUMPUR: Gandingan pelakon Keith Foo dan Risteena Munim menerusi filem Girlfriend Kontrak ternyata menarik minat penonton untuk ke pawagam bermula hari ini.

Filem romantik komedi arahan sulung sutradara, Virginia Kennedy, seorang pengarah berasal dari Australia itu mengadunkan jalan cerita menarik, disulami dengan bentangan sinematografi penuh kesenian.

Taruhan terbaharu Grand Brilliance itu turut membariskan pelakon handalan seperti Azad Jazmin, Bront Palarae, Mustapha Kamal, Zarina Zainuddin dan Fara Fauzana.

Filem Girlfriend Kontrak mengisahkan tentang seorang gadis kampung, Alisa (Risteena) yang mempunyai misi untuk menyelamatkan kelip-kelip kesayangannya daripada dimusnahkan oleh syarikat gergasi milik seorang jutawan buaya darat, Umar (Keith Foo), iaitu Monaki Development Corp. Bhd.

Umar mengambil pendekatan mengambil Alisa bekerja dengannya bagi menepis gosip kemusnahan projek pembangunan miliknya sehingga menjadi bualan hangat. 

Alisa secara tidak sengaja turut sama terbabit dalam kontroversi itu setelah menandatangani kontrak menjadi teman wanita Umar.

Konflik juga tercetus antara Umar dan ayahnya yang mahu menyerahkan projek miliknya kepada Zain, bakal abang tiri Umar yang mempunyai hasrat dan dendam untuk menjatuhkan Umar.

Setiap pelakon mempunyai karakter tersendiri untuk ditonjolkan menerusi filem ini. Pujian juga harus diberikan kepada Azad selaku pembantu Keith yang berjaya melakonkan watak lelaki lembut, sekali gus mewarnai keseluruhan filem ini.

- Sumber: BH Online 

No comments:

Post a Comment