Tuesday 23 June 2015

Lelaki dipukul curi beg di RTC

Keadaan mangsa yang di pukul.

KOTA BHARU – Seorang lelaki cedera di kepala dan beberapa anggota badannya selepas dipercayai dipukul orang ramai kerana dikatakan ternampak dia mencuri beg duit di Pasar Borong RTC, Tunjong, di sini, hari ini.

Kejadian jam 8.30 pagi itu disedari seorang peniaga berusia 29 tahun yang ternampak suspek yang berusia 38 tahun itu mengambil plastik berwarna kehijauan yang mengandungi beg duit.

Pengadu kemudian terus menjerit ke arah lelaki tersebut dan berkata, “sebab apa mu ambil beg plastik itu” menyebabkan suspek terus mencampakkannya.

Pada masa yang sama, peniaga lain yang ada berhampiran datang dan menangkap lelaki tersebut serta berlaku pergelutan. Suspek bersama beg plastik itu kemudiannya diserahkan kepada pihak polis untuk tindakan lanjut.

Ketua Polis Daerah Kota Bharu, Asisten Komisoner, Rohaimi Md Isa mengesahkan menerima laporan berhubung kejadian dan suspek yang beralamat di Pekan Tok Uban, Pasir Mas, dihantar ke hospital bagi mendapatkan rawatan.

“Suspek juga ditahan semula oleh anggota Balai Polis Komuniti RTC Tunong untuk dijalankan siasatan berhubung dakwaan curi itu,” katanya.

- Sumber: Sinar Harian 

No comments:

Post a Comment