Wednesday 27 May 2015

'Perkara ini tidak perlu dipanjangkan' - Amy Search

Laman Facebook menjadi medan perluahan pendapat apabila pakar motivasi, Muhammad Lukman bertindak mengherdik kumpulan Search.

KUALA LUMPUR: Laman Facebook menjadi medan perluahan pendapat sejurus seorang pakar motivasi bertindak mengeji kumpulan pemuzik popular Malaysia.

Muhammad Lukman Al Hakim Muhammad bertindak menggelar kumpulan Search sebagai ‘hantu’ dalam salah satu muat naiknya di Facebook sekitar dua hari lalu.

Komen yang diutarakan oleh pakar motivasi terbabit adalah mengenai persembahan kumpulan Search ketika sambutan Festival Belia Putrajaya pada 24 Mei lalu.

Walaupun Muhammad Lukman telah memadamkan posting terbabit namun Ketua Pemuda Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA) itu tetap dirundum reaksi negatif daripada peminat kumpulan rock lagenda berkenaan.

Vokalis kumpulan Search, Amy memuat naik posting Muhammad Lukman di laman Instagramnya diselangi dengan lirik lagu, Meniti Titian Usang.

Foto – Instagram Amy Search

Tindakan pemilik nama penuh Suhaimi A.Rahman ini dilihat sebagai satu cara terbaik untuk menegur tindakan Muhammad Lukman.

Astro AWANI berkesempatan untuk menghubungi isteri kepada Amy Search iaitu Nourish Hassan bagi mendapatkan reaksi penghibur berusia 56 tahun itu.

Menurut Nourish, Muhammad Lukman ada menghubunginya pada pagi Selasa untuk memohon maaf.

Nourish yang juga individu bertanggungjawab menguruskan karier suaminya menyatakan bahawa Amy tidak mahu perkara ini diperbesarkan kerana beliau sudah memaafkan Muhammad Lukman.

“Sepanjang saya mengenali Amy, dia memang seorang yang pemaaf.

“Ini adalah satu perkara yang kecil dan Amy berharap supaya tiada pihak yang terus memanjangkan cerita,” ujarnya.

Muhammad Lukman menerusi muat naik di laman Facebook motivasilukman.com bertarikh 26 Mei memohon maaf kepada peminat-peminat Amy dan kumpulan Search yang tersinggung dengan kenyataannya sebelum ini. 

- Sumber: Astro Awani 

No comments:

Post a Comment