Tuesday 18 March 2014

Ditamat kontrak, Hanez berdiam diri

Hanez Suraya
Hanez Suraya

PELAKON jelita, Hanez Suraya enggan mengulas panjang apabila ditanya tentang penarikan kontraknya sebagai duta produk kecantikan, Aura White baru-baru ini.

"Maaf semua no komen buat masa sekarang," katanya menerusi aplikasi WhatsApp kepada wartawan Sinar Harian Online.

Memetik laporan sebuah media arus perdana, pihak pengurusan produk kecantikan tersebut dikhabarkan menarik semula kontrak Hanez ekoran wujud pihak tertentu didakwa cuba menghasut pengguna memboikot produk itu.

Sementara itu, laporan sebuah portal hiburan mengatakan, kontrak Hanez sebagai duta rasmi produk itu ditarik semula selepas kisah cintanya dengan suami orang teruk dikecam masyarakat.

Hanez sebelum ini mengeluarkan kenyataan bahawa dia sedang hangat menjalin hubungan dengan suami orang.

Susulan dari pengakuannya, pelbagai pihak termasuk peminatnya mula mengkritik dan mengecam pelakon 3 Janji itu.

Cubaan Sinar Harian Online untuk mendapatkan maklumat lanjut menemui jalan buntu selepas Hanez menolak untuk memberikan sebarang ulasan berkenaan isu terbabit.

Dalam pada itu, Sinar Harian Online telah menghubungi pihak pengurusan Aura White untuk mengetahui dengan lebih lanjut namun tiada sebarang pengesahan yang diberikan oleh pihak terbabit.

"Pihak kami tidak mengeluarkan apa-apa kenyataan berhubung soal penarikan kontrak Hanez Suraya sebagai duta produk kami.

"Kami juga tidak mahu beri sebarang kenyataan buat masa sekarang," kata salah seorang wakil pengurusan Aura White yang enggan namanya dikenali kepada Sinar Harian Online.

Dalam satu kenyataan akhbar 2 Mac lalu, isteri Mr R, Nurliyana Abd Manan mendakwa Hanez menjadi punca keruntuhan rumah tangganya dan Hanez juga didakwa merampas suaminya.

Pendedahan yang dilakukan Nurliyana telah menyebabkan Hanez dihujani pelbagai komen negatif dan hinaan di laman sosial seperti Instagram dan Twitter.

Sehubungan dengan itu, Hanez telah menganjurkan satu sidang media untuk memperjelaskan perkara sebenar kepada umum, namun pelakon terbabit terus menerima kecaman dan kritikan orang ramai.

Sinar Harian 

No comments:

Post a Comment