Saturday 30 November 2013

Lelaki fanatik burger ubah rumah jadi muzium burger

Lelaki fanatik burger
Katil dan bilik beliau juga dihias menggunakan konsep burger dan makanan ringan lain.


SEORANG penggemar burger dari Amerika Syarikat (AS) sanggup mengubah rumahnya menjadi muzium burger dan beberapa makanan segera lain.

Harry Sperl, 57, mengumpul koleksi Burgerbilia selama 23 tahun sebelum dipamerkan di rumahnya di Daytona Beach, Florida.

“Saya menghias katil dan telefon berbentuk burger dan keju. Motosikal saya juga digelar Hamburger Harley kerana dihiasi dengan kentang bersama sos tomato,” katanya. Menurutnya, terdapat lebih 1,000 cendera hati dan hiasan dalaman berkonsepkan burger.

“Walaupun dilahirkan di Wettenberg, Jerman, makanan penduduk AS itu amat sebati dengan diri saya,” katanya.

Beliau berkata, bagaimanapun, kini beliau terpaksa mengurangkan pengambilan burger kerana mengalami masalah kolesterol.

“Masalah kolesterol bukan penghalang untuk saya berhenti menikmati burger. Saya hanya mengurangkan tabiat pengambilan burger iaitu hanya tiga kali sehari,” katanya dipetik dari laporan DailyMail


Sumber: Sinar Harian

No comments:

Post a Comment